יום רביעי, 21 בפברואר 2018, ו' אדר ה' תשע"ח
לפרסום חייגו: 02-5900070

עסקים במעלהנט

עסקים

מדוע חשוב לשים דגש בארגון על פיתוח מיומנויות ניהול?

פורסם בתאריך:


עולם העסקים והמסחר הוא עולם שכל הזמן משתנה, מתקדם ומתפתח. כיום ידוע שארגון חייב לגדול ולצמוח כל הזמן הן על מנת להישאר מעודכן והן על מנת ליצור לעצמו עתודות ניהוליות בדרגות כאלה ואחרות על מנת שאפשר יהיה לרענן את השורות או את מצבת העובדים. יתרה מכך - כיום אף נדרש לבצע תהליכים כאלה ויש ציפייה לכך הן מצד ההנהלה הבכירה והן מצד העובדים. העובדים הם אלה שחשוב להם לוודא שפתוחות בפניהם אפשרויות קידום והגשמה עצמית.

אף מנהל בשום ארגון לא יכול לחזות את העתיד או לחשוב מה יביאו עמם הימים. לצורך כך עליו להיערך לכל תרחיש שעשוי לקרות והיערכות זו תתבצע תוך כדי פיתוח מיומנויות ניהול בקרב עובדים נבחרים או כאלה שכבר קודמו לתפקידי מפתח בארגון. כיום יש הרבה מה לדעת או ללמוד לפני שמתחילים למלא תפקיד של מנהל - בין אם בכיר או זוטר - ואף פעם לא מוקדם מדי להתחיל בפיתוח מיומנויות אלה. כך, בבוא העת - אפשר יהיה מיד להציב במקומו מנהל חדש שסיים את שלב הפיתוח וההכשרה ויכול לצאת לדרך חדשה בהובלת הארגון כולו.

מהו תהליך של פיתוח מיומנויות ניהול?

המהות של תהליכי פיתוח מנהלים טמונה, כאמור בלימוד והענקת כלים למנהל הצעיר להתמודד עם שלל אתגרים, מצבים או בעיות שבהם הוא עלול להיתקל בהיותו חלק משרשרת הניהול בארגון. עושים זאת בדרך כלל בדרך חווייתית תוך כדי שימוש במצבים דמיוניים או בסיפורים אמתיים שקרו בארגון. אשר במסגרת סדנה לפיתוח מנהלים מנתחים לעומק מצב שקרה או החלטות שנלקחו - אפשר להבין דברים רבים, לבחון האם ההחלטות שהתקבלו נכונות ויעילות ואפשר להסיק מסקנות תוך כדי הסתכלות לטווח הרחוק.

מלבד זאת, בכל סדנא למנהלים אפשר יהיה ללמוד חלק או את כל הנושאים הבאים:

  • תקשורת בין אישית ותוך ארגונית.
  • תרבות ארגונית ועסקית.
  • נושאים הקשורים בשכר, תנאים סוציאליים או אפשרויות קידום.
  • משאבי אנוש ורווחת העובד.
  • נושאים שמקובל להקפיד עליהם כמו שיחות הערכה, מתן תשומת לב לעובדים ועוד.
  • פעילויות לטובת העובדים בסמוך לחגים או מועדים.
  • נושאי כלכלה, כספים ופיננסיים עסקיים.
  • תכנים הקשורים לתחום העיסוק של הארגון, סקירה על המצב בשוק או נושאים הנוגעים להתנהלות הפנימית של החברה.

למה חשוב פיתוח המנהלים?

כאמור - כיום מאד מקובל להעביר תכנים ותכניות לפיתוח מיומנויות ניהול בקרב העובדים. גם אם אין צפי לשילובם של עובדים אלה או אחרים בתפקידים ניהוליים או בכירים. העובדים רואים בכך הטבה גדולה, גם כאשר הם יודעים שלא בהכרח ישתלבו בתפקיד חדש מיד עם סיום ההכשרה. התכנים שהם ילמדו והכלים שירכשו יהיו בעלי ערך רב גם כאשר הם עובדים בתפקיד הרגיל שלהם ויעניקו להם נקודות מבט שונות, ייחודיות ומעניינות על הארגון כולו. ברוב המקרים מדובר בתכנית המבוססת על מספר מפגשים המתקיימים אחת לחודש וכל אחד מהם עוסק בנושא אחר הקשור להתנהלות והתנהגות המנהל הבכיר.

כאשר עובד זה או אחר יקבל הזמנה לסדנת פיתוח מיומנויות ניהול הוא לבטח יחוש מחמאה גדולה והערכה מצד מנהלי הארגון. זה אומר שמרוצים ושבעי רצון מהתפקוד היומיומי שלו, שהוא נאמן לארגון ושרוצים לראות אותו תוקע יתד וממשיך להוביל ביום מן הימים את החברה כולה לאחר שהמנהלים יפרשו מכל סיבה שהיא. הדנה תפתח בפניו אפשרויות רבות ללמידה ויישום מעשי ומידי ובעצם הרווח יהיה כולו שלו כבר בסיום הסדנה.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: