יום שישי, 20 בספטמבר 2019, כ' אלול ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 02-5900070

עסקים במעלהנט

עסקים

איך לבחור ריהוט משלים עבור המשרד?

עיצוב משרד קטן או גדול הוא משימה שיש בה כמה וכמה שלבים ולא מעט החלטות ובחירות.

פורסם בתאריך:


עיצוב משרד קטן או גדול הוא משימה שיש בה כמה וכמה שלבים ולא מעט החלטות ובחירות. בהתחלה יש את השלב המקדים והראשוני של תכנון אדריכלי, לאחר מכן יש את השלב של עיצוב הפנים ובחירת הרהיטים והסגנון העיצובי ולאחר מכן מגיע שלב שלעיתים לא כל המנהלים או אנשי המקצוע העוסקים בעיצוב פנים נותנים לו דגש - והוא בחירה של ריהוט משלים.

מה זה בכלל ריהוט משלים?

כל מה שלא נחשב בתור פריטי ריהוט שחייבים לצורך ביצוע המשימות והעבודה השוטפת במשרד - כסאות משרדיים, למשל, אלא ריהוט משרדי ברמה אחרת או כזה שלא חושבים שיכול לעשות שינוי באווירה הכוללת במשרד.

רהיטי משרד מעוצבים בהחלט יכולים להיחשב בתור ריהוט משלים. אף אחד לא קבע שיש הכרח לרכוש דווקא את אלה שנראים שגרתיים או משמימים. כיום יש אפשרויות כל כך רבות לעצב את המשרד בדרך מיוחדת, מקורית וייחודית - ואין שום סיבה שלא לעשות כן. ריהוט חדרי ישיבות הוא בדרך כלל ריהוט מסוג שיינתן לו דגש רב אבל בעצם גם אזורים אחרים במשרד צריכים לקבל תשומת לב ויחס מיוחדים ולכן כאשר תהליך העיצוב נמצא בעיצומו - כדאי להקדים ולחשוב איך רוצים לעצב את המשרד הלכה למעשה.

איך מתבצע תהליך הבחירה של רהיטים למשרד?

אמורים להיות כמה וכמה שיקולים שצריך לקחת בחשבון כאשר מחליטים על בחירה של רהיטים למשרד:

  • אופי וסגנון העיצוב - אלה צריכים להיות תואמים בדרך כלל להשקפת העולם של מי שמנהל את המשרד וגם צריכים להתאים לתחום העיסוק.
  • נוחות ופרקטיקה - הרהיטים צריכים להיות משולבים בעיצוב ונוחות. ברוב המקרים יהיו בהם שימוש לאורך זמן והעובדים ישתמשו או יישבו בהם במשך שעות ארוכות. לכן חשוב לשים לב לאיכות שממנה תנבע נוחות הישיבה.
  • אחריות - חשוב לבחור חברת יצרן שנותנת אחריות ותמיכה למוצרים שלה, שכן רק כך אפשר להיות בטוחים שהחברה עצמה נותנת אמון במוצרים ותסייע ללקוח לאחר הרכישה, במידה ומתעוררת בעיה כלשהי.
  • התאמה אישית של הריהוט המשלים - כיום ניתן לייצר בהזמנה אישית פריטי ריהוט רבים וכך להתאים אותם באופן מושלם לצרכים של המשרד והלקוח, לעיצוב הכולל או על מנת להפוך אותם לייחודים, כלומר לכאלה שלא רואים בשום מקום אחר.
  • כאשר מדובר בבית עסק שמגיעים אליו גם לקוחות - חשוב לתת להם תחושה נעימה וטובה על מנת לתמוך בהם או על מנת לגרום להם לרצות לשוב למקום (תלוי בתחום העיסוק של המשרד). לכן צריך גם את זה לקחת בחשבון כאשר צריך לבחור משלים או ראשוני עבור המשרד, העובדים ואזורי ההמתנה של הלקוחות.

מה הופך ריהוט למיוחד ומקורי?

כיום לא חייבים לבחור דווקא שולחן כתיבה משרדי רגיל. אפשר להתאים את עמדת העבודה לגודל השטח הנתון, להוסיף מגירות או מעמד לרגליים, לתלות לוח שנה או לוח לסימון מטלות ומשימות ואפילו לאפשר לכל עובד לעצב בעצמו את סביבת העבודה שלו. כאשר נותנים דרור לאפשרויות מרובות - אין ספק שסביבת העבודה תהיה חיובית ונעימה וגם יעילות העובדים תשתפר בזכות זה.

כסא מחשב, למשל, חייב להיבחר בקפידה על מנת שיהיה אורתופדי ויתמוך בכל איברי הגוף בזמן הישיבה הממושכת עליו. כאשר העובדים יידעו שהבריאות ושלומם חשובים למנהלים ולמי שמעצב את המשרד - הם יהיו נרגשים לעבוד במקום שכזה וישמחו לתת מעצמם בחזרה בדמות עבודה טובה, יסודית וכזאת שתקדם את המשרד ואת תכנית העבודה שלו.

תגובות