יום ראשון, 16 ביוני 2019, י"ג סיון ה' תשע"ט
לפרסום חייגו: 02-5900070

חינוך במעלהנט

חינוך

למידה שיתופית דיגיטלית

בית ספר תל"י אלמוג השתתף השנה בפרויקט ייחודי של למידה שיתופית דיגיטלית מול בית ספר בקייב אוקראינה

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

משה זיגדון

משה זיגדון עורך ובעלים

בית ספר תל"י אלמוג השתתף השנה בפרויקט ייחודי של למידה שיתופית דיגיטלית מול בית ספר בקייב אוקראינה. התכנית הינה יוזמה משותפת של משרד החוץ ומשרד החינוך - מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע-אגף טכנולוגיות מידע.

למידה שיתופית הינה אחת משמונה תפוקות תכנית התקשוב הלאומית המקדמת פדגוגיה חדשנית בבתי הספר. למידה שיתופית נשענת על הגישה הקונסטרוקטיביסטית המניחה שלמידה מתרחשת כאשר הלומד פעיל ומעורב בתהליך הלמידה. לפי גישה זו, הידע החדש נבנה אצל הלומד באמצעות שיח שיתופי בין עמיתים בהקשר לימודי, חברתי ותרבותי.

במסגרת למידה זו התלמידים בבית הספר תל"י אלמוג חלקו ושיתפו את תרבותם, מציאותם וחוויותיהם האישיות. הם למדו להכיר תלמידים בעולם, למדו על הדומה ביניהם והשונה  ושיפרו את השיח בשפה האנגלית.

בשבוע שעבר  התקיים כנס סוף שנה של התכנית בהשתתפות שגרירים, הנהלת מש"ב - משרד החוץ, אגף טכנולוגיות מדע - משרד החינוך, ומובילי חינוך ממדינות שונות.

הכנס נערך בהשתתפות שגרירים, בכירים ממדינות שונות, מובילי חינוך וקובעי מדיניות מ-30 מדינות שונות, נציגי מש"ב ומשרד החוץ, נציגי משרד החינוך והמורים הישראלים המשתתפים בתוכנית. סך הכל למעלה מ-120 משתתפים מכל העולם. 

את הכנס הובילו רונית מאור – הממונה על התוכנית מטעם אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך, ואריאל סגלה, הממונה מטעם מש"ב.

בכנס נשא דברים ד"ר עופר רימון, שסיפר לנציגים על חשיבות תכנית התקשוב כמקדמת חשיבה יזמית ואוריינות דיגיטלית לצד חדשנות ומיומנויות חדשות של חקר ועיבוד נתונים.

המורים בתוכנית הציגו את התרומה הגדולה של התוכנית לתלמידיהם ואף שיתפו בתוצרים משותפים שיצרו התלמידים.  

רויטל מסיל, רכזת האנגלית, שירלי אלום, מורה לאנגלית, ומאיה כהן, רכזת תקשוב בבית הספר, השתתפו בכנס וקיבלו תעודת הוקרה על השתתפות בית הספר בתכנית.

תגובות