ככה זה כשיש שתיים
לפני למעלה משנה פתחו ליאן אבלס וסיגל עזר את משרד האדריכלות ועיצוב הפנים שלהן בקומה השלישית בקניון • כעת, עם החזרה לשגרה ופתיחת הקניון, מספרות השתיים על העבודה המשותפת, הסדנאות לעיצוב הבית שהן חוזרות להעביר וגם על ימי מכירת אקססוריז שהן מתכוונות לקיים בקרוב
פורסם בתאריך:

נכתב על ידי
דלית מור
כתבת מגזין וחדשות בעיתון זמן מעלה
מספיק להיכנס למשרד לאדריכלות ועיצוב פנים של ליאן אבלס וסיגל עזר בקומה השלישית של קניון עופר אדומים כדי להבין שמדובר בשתי נשים מוכשרות, בעלות מעוף, דמיון וטעם משובח.
סיגל, בת 51, הסבה את עבודתה לפני עשור, לאחר 25 שנים במערכת החינוך, כשיצאה ללימודי אדריכלות ועיצוב פנים, "תמיד עסקתי בעיצוב כתחביב. עיצבתי את הבית שלי ושל חברות, וקיבלתי המון מחמאות. בזכות חברה שדחפה אותי החלטתי להתמקצע בתחום ולצאת ללימודים. בתחילה בעלי התנגד כי היו לנו ילדים קטנים בבית, ואני התעקשתי. היום, כשהוא רואה את מה שאני עושה ועד כמה אני מאושרת, אין מפרגן ותומך ממנו".
ליאן, בת 30, חברתה הטובה של ספיר, הבת של סיגל, סיימה תואר הנדסאות אדריכלות ועיצוב פנים והחלה את דרכה בעיצוב מטבחים. לפני כשלוש שנים הן חברו יחד ויצאו לדרך שהוכיחה את עצמה במעלה אדומים ובסביבה, לאחר שכבר עיצבו עשרות בתים ודירות, ולא רק כאן, אלא גם ברחבי הארץ. הן מעבירות סדנאות לעיצוב הבית, ובקרוב יחלו לקיים ימי מכירת אקססוריז לבתים.
פתחתן משרד מרשים לפני למעלה משנה, מה חשוב לכן לשדר בו?
"לפני שנה וארבע חודשים פתחנו את המשרד בקניון, כשעד אז עבדנו בבית או בשטח. הסטודיו שלנו הוא לא רק משרד אלא מקום שניתן לחוש ולראות בו עיצוב. שילבנו סוגים שונים של עיצוב - מתאורה, עד מטבח וקירות. כשאנחנו יושבות עם לקוחות במשרד, יש להם השראה והם יכולים לשאוב ממנו רעיונות. הקורונה הייתה התקופה הכי סוערת שלנו כי אנשים ישבו בבית והרגישו צורך לשינוי, ובמקביל לא טסו או נפשו כך שהם ניתבו את ההוצאות לשיפוץ. זה הורגש היטב".
מה היתרונות שמקבל לקוח כשיש לו עבודת צוות בדמות זוג נשים שעובדות איתו?
"הכימיה בינינו מדהימה. אנחנו מדברות עם העיניים, וכל אחת מאיתנו נותנת גוון אחר ללקוחות. באופי העיצובי שלנו אנחנו שונות. אחת מתחברת לכפרי, והשנייה למודרני, אך כמובן שאנחנו מעצבות הכל וקשובות למה שהלקוח רוצה. היתרון ללקוחות הוא שהם זוכים ליותר מזוג עיניים מקצועיות. אנחנו יושבות יחד ודנות על כל התוכניות, מבצעות סיעור מוחות וזה יתרון עצום ללקוחות. אנחנו תמיד זמינות ונמצאות עבור הלקוח".
היום יותר אנשים נוטים לקחת מעצבים לשיפוץ ובנייה, אך עדיין יש שחוששים מההוצאה הנוספת על השיפוץ. למה כדאי לקחת מעצב?
"אנחנו לוקחות מחירים שווים לכל כיס. יש לנו חבילות שונות, יש כאלה שרק מחפשים ייעוץ ויש שרוצים ייעוץ והדמיה ולא זקוקים לליווי, ואלו חבילות זולות יותר. אם נביט על החבילה הקלאסית, שבה אנחנו עם לקוח מתחילת התהליך ועד סופו, צריך להבין שהלקוח בסופו של דבר יוצא נשכר מכיוון שכאשר משפצים לבד אף פעם לא יודעים מראש כמה כסף יעלה הכל. יודעים איך זה מתחיל אבל אין מושג איך זה ייגמר. תמיד יש הוצאות נוספות, וכשמשפצים איתנו אנחנו בונות תכנית מסודרת ויודעות לחזות את הסכום. מעבר לכך שלאורך התהליך יש הרבה חיסכון בעלויות כשמתייעצים עם בעלי מקצוע. אנחנו אומרות מה חשוב יותר בדירה, כך שאם לקוח רוצה להחליף אלומיניום ויש לו תקציב מוגבל, ואנחנו מזהות שיש דברים קריטיים בדירה שחייבים טיפול כמו חוטי חשמל, החלפת ריצוף ועוד, אנחנו מסבירות ללקוח ומתאימות לו את התקציב. בנוסף, לנו יש בעלי מקצוע: נגרים, קבלנים, חנויות רהיטים שעובדים איתנו, אלומיניום, וכולם במחירים סבירים".
מה קורה שלקוח מתעקש על דבר מסוים שהוא לא נכון מבחינה עיצובית?
"הלקוחות שותפים לתהליך. אחרי תיאום ציפיות, כשאנחנו מבינות מה חשוב להם בבית ומבינות את הטעם שלהם, כבר בשלב ההדמיה הם יראו איך הבית ייראה, וזאת דרך מצוינת עבורם להבין לקראת מה הם הולכים כי לא כולם יודעם לראות את הדברים בדמיון. אנחנו מאוד אמיתיות, אם יש משהו שלקוח מתעקש עליו והוא לא לטעמנו, אנחנו אומרות לו שאנחנו פחות מתחברות אבל בסופו של דבר זו ההחלטה שלו. חשוב לנו שהוא לא יצטער שלא עשה משהו שהוא מאוד רצה, לכן נציע לו מה כדאי לטעמנו, אבל בטח שלא נתעקש על כך. בכל התהליך חשוב לנו שאדם יקום בבוקר וירגיש שטוב לו, שיש אווירה וחמימות. יש עיצובים מודרניים שהם טרנדים, ואנחנו יודעות לשלב בתוך העולם המודרני חומרים שלא יצאו לעולם מהאופנה, כמו עץ. לכן זה גם לא נמאס מהר. אם היום הכי טרנדי זה מטבח שחור, וזה מהמם, אנחנו אוהבות להכניס ולשלב גם עץ".
מי יותר דומיננטי בשיפוצים, הגבר או האישה, ואיך אתן מתמודדות עם מריבות בין בני זוג במהלך שיפוצים?
"אנחנו יושבות לתיאום ציפיות עם הבעל והאישה, מדברות על סגנון, מקומות אכסון, האם הם מארחים הרבה וכבר בשיחה הזאת ניתן לזהות מי הדומיננטי. יש הרבה זוגות שהם מאוד מאוחדים בדעות שלהם ומגיעים עם שותפות מלאה, ולרוב הגבר הוא הפעיל בנושאים הטכניים ומול ספקים, והאישה בעיצוב. חווינו גם הרבה מאוד מריבות בין בני זוג, והם לוקחים אותנו כמתווכות ואומרים לנו: 'תשכנעי את אשתי ככה', או 'תגידי לבעלי'. זאת תקופה לחוצה, ואנחנו מצליחות לגשר בכל אותן מריבות, אנחנו דואגות להעניק להם תחושת ביטחון ללקוחות".
יש למה לצפות, ובקרוב סיגל וליאן ישובו לקיים סדנאות כפי שעשו לפני הקורונה, במסגרתן יעבירו ארבעה מפגשים שיתקיימו במשרד בקניון ויעסקו בנושאי תאורה, מטבחים, חומרים, טקסטורה והחלל המרכזי של הבית. המשתתפים יקבלו כלים שיכולים להועיל לאנשים שרוצים לשנות את הבית ללא מעצב, לאלה שאוהבים את התחום או לכאלה שרוצים להעשיר את הידע. יהיה ערבים נחמדים עם כיבוד, מצגות ואורח בהפתעה. בקרוב הן גם יקיימו ירידים למכירת אקססוריז לבית.
בפייסבוק: סיגל-ליאן אדריכלות ועיצוב פנים
טלפונים: סיגל - 0505688839
ליאן - 0526478536