יום רביעי, 01 בדצמבר 2021, כ"ז כסלו ה' תשפ"ב
לפרסום חייגו: 02-5900070

קהילה במעלהנט

קהילה במעלה אדומים והסביבה

בזוית אישית/ רפי בן חור - פקקים, פקקים

הפקקים הנוראים הפכו לבלתי נסבלים • ברשתות החברתיות רעש והמולה, בצדק • למעלה אדומים יש נגישות רק דרך ציר אחד, הרמזורים הם בשליטת עיריית ירושלים, ולאורך שנים הממשלה לא עסקה בפתרון הבעיה • השימוש הפוליטי בנושא הפקקים הוא פופוליזם ציני • ההשמצות נגד כשריאל ברשתות החברתיות הן ללא כל פרופורציה לפועלו המבורך

פורסם בתאריך:


הפקקים הנוראיים משבשים לנו את החיים. לא ניתן להעלות על הדעת שנסיעה לירושלים תגזול מאיתנו שעה שלמה, לעיתים אף יותר, ו"תכניס אותנו ליום חדש" כאשר כולנו עצבנים וחסרי סבלנות. 

ברשתות החברתיות רעש והמולה, ובצדק! כולנו כועסים, זה נשמע הגיוני ומובן, אבל על מי כועסים? לא על ביבי נתניהו שהיה ראש ממשלה ולא פתר את הבעיה, לא ישראל כץ שהיה שר התחבורה, ולא על שר הביטחון בני גנץ. הרי הבעיה לא נולדה היום, היא שוכנת בנו עמוק זמן רב.

אני מתגורר במעלה אדומים מאז 1983. הגישה לירושלים הייתה משני צירים – האחד, דרך הכפר עזריה, היישר להר הזיתים תוך כ-20 דקות! הציר השני, שנפתח מאוחר יותר, היה הכביש שמוביל לגבעה צרפתית, כביש שנקרא אז "הכביש החדש".

לאחר הסכם "כמעט שלום" אוסלו נסגר ציר עזריה-ירושלים, ומעלה אדומים נותרה עם יכולת נגישות אך ורק דרך ציר אחד ויחיד!

כמה ערים אתם מכירים בארץ ובעולם שאפשר לצאת מהן רק לכיוון אחד? ממעלה אדומים אפשר לצאת רק לכיוון צפון. דרום, מזרח ומערב - מחוץ לתחום עבורנו.

כביש המוביל לגבעה צרפתית וכביש המנהרה נופלים היישר לפקקים שמקורם מפסגת זאב ונווה יעקב, והנוסעים לכיוון בגין דרום ותל אביב גם כן מצטרפים לחגיגה זו, כשאותו רמזור חייב לספק את כולנו.

הבאים מכביש המנהרה נופלים לזרועות הפקק של ואדי ג'וז אשר נועד לספק את האוניברסיטה העברית, את מזרח ירושלים ואת בית חולים הדסה הר הצופים, וכמובן גם אותנו ממעלה אדומים.

ראשי עיריית ירושלים ומעלה אדומים נלחמים על רגעי רמזור ירוק! ומה לעשות שרמזור ירוק של ירושלים זה רמזור אדום של מעלה אדומים? חשוב שתדעו, השליטה על רמזורים אלה היא בבעלות מוחלטת של עיריית ירושלים שהם בשטחה! מטבע הדברים שם ידאגו לתושביהם לפני תושבי מעלה אדומים, ולכן - להם ירוק ולנו אדום.

עזריה הפכה לכפר שנותן מענה למצוקת הדיור לתושבי מזרח ירושלים. הם בעלי תעודת זהות  ולוחיות רישוי ישראליות, ומשתמשים באותו כביש לירושלים.

צודק עורך ובעלים של עיתון זה כי על כל אלה שהם בעלי לוחות זיהוי פלשתיניות לנסוע דרך כביש חיזמה, נכון שלא צריך לאפשר להם בשעות מסוימות להשתמש בכביש לירושלים עד מחסום א-זעים, נראה לי כי דרך חיזמה הם אף יגיעו מהר יותר למחוז חפצם.

על שר הביטחון גנץ, יחד עם ראש הממשלה, לפתוח מחדש את המעבר מעזריה לירושלים לכל בעלי לוחיות רישוי ישראליות, תוך הקפדה ביטחונית מלאה הן בנתיב הנסיעה והן במחסום. 

זה מתאים לאידיאולוגיה של בנט נגד הקמת מדינה פלשתינית בכל מחיר.

יישר כוח לראש העיר שנפגש עם ראש הממשלה והגיע עמו לסיכום על זירוז השלמת המנהרה בגבעה צרפתית! מבחינת ראש הממשלה בנט, המשמעות של מתן עדיפות למעלה אדומים במקרה זה צריכה להתבטא בהעברת תקציבים נוספים להשלמה מהירה של הפרויקט.

אנו, כ"עיר של הליכוד", ציפינו מראש הממשלה הקודם לסייע לנו בזמן אמת ולא להשאיר אותנו תקועים במשך שעות כל יום בפקק! למי מכם יש ספק שבני כשריאל דבר עמו אודות פקקים אלה פעמים רבות? ומה נעשה? 

אתה, נפתלי בנט, אנא ממך, אל תאכזב אותנו. הוכח את אהבתך לעיר הגדולה ביהודה ושומרון אשר נמצאת במצוקה אסטרטגית! ובינתיים, עד אז, תן לנו קצת יותר זמן רמזור ירוק (תו ירוק כבר יש לנו) אשר יקל עלינו מאוד.

כידוע, שימשתי עשרות שנים כחבר מועצת העיר ויו"ר האופוזיציה! לא חיפשתי תפקידים ושכר! פעלתי לשרת את הציבור באמונה ובנאמנות, השתדלתי להיות ענייני, יכול להיות שזה אף מנע ממני להיבחר לראש העיר! 

השימוש הפוליטי בנושא הפקקים הוא פופוליזם ציני, תוך שימוש בכאב התושבים להשגת מטרות פוליטיות. אכן זה לגיטימי, אך "לא יפה" ולא מכובד! לכל אלה אשר חפצים להחליף את כשריאל אני רוצה לומר עם היד על הלב: אתם עושים לו ולמעלה אדומים עוול גדול! ההשמצות נגדו ברשתות החברתיות הן ללא כל פרופורציה לפועלו המבורך בעיר זו! תצביעו לי מי מבין אלה החפצים בכתר יכול להיפגש תוך יום עם ראש ממשלה ולהניע מהלכים כל כך משמעותיים. הפגנה היא חשובה, מאבק הוא חשוב ולגיטימי, אבל אני את ההפגנה הייתי עושה מול אלה שלא היטו אוזן שנים למצוקותינו, והייתי מזמין את ראש העיר לעמוד בראש הפגנה זו.

תגובות