הנשים שלנו בכללית
טלי חביב, בת 48, אמא לשלוש בנות, תושבת העיר, מכהנת כמנהלת האדמיניסטרטיבית של מחוז ירושלים, הכולל בין היתר גם את מעלה אדומים; בריאיון מיוחד היא מספרת על בשורת החדשנות שהיא מובילה במחוז; אחת הרפרנטיות לחדשנות בכללית היא חיה סרי, בת 36, תושבת העיר גם היא, המנהלת את המכון להתפתחות הילד בעיר
פורסם בתאריך:
כללית מחוז ירושלים מובילה בשנים האחרונות אינספור חידושים טכנולוגיים לטובת 600 אלף מבוטחיה, ואינה עוצרת לרגע.
מחוז ירושלים של כללית מונה 230 מרפאות ומוקדי שירות, ופרוש על שטח גאוגרפי רחב הכולל את הבקעה, ים המלח, חבל בנימין, גוש עציון, גבעת זאב, מבשרת ציון, פרוזדור ירושלים, ירושלים ומעלה אדומים.
מי שמנצחת ביד רמה על תזמורת החדשנות של המחוז היא טלי חביב, המנהלת האדמיניסטרטיבית של המחוז.
חדשנות היא הבייבי שלי
"חדשנות היא הבייבי שלי", אומרת חביב, שהביאה איתה לירושלים את בשורת החדשנות מתפקידה הקודם כמנהלת האדמיניסטרטיבית של מחוז דרום. "הקו המנחה אותי הוא לעודד בקרב העובדים חשיבה חדשנית ויצירתית בתהליכים חדשים ובתהליכים קיימים. אני כל הזמן מגרה אותם לחשוב מעט אחרת, כי אני מאמינה שהחדשנות מגיעה מלמטה, והעובדים הם אלה שיכולים לתת את המענה בנושא הזה".
טלי חביב, בת 48, תושבת מעלה אדומים ואימא לשלוש בנות, החלה את דרכה בכללית כמזכירה בחצי משרה לפני 29 שנים, כשהחליפה עובדת שיצאה לחופשת לידה, ומאז רק השמיים היו עבורה הגבול. בתפקידה האחרון בטרם שבה למחוז ירושלים, שימשה, כאמור, המנהלת האדמיניסטרטיבית של מחוז דרום, שם הובילה את סקטור האדמיניסטרציה להישגים מרשימים.
נגמרו הימים שצריך להמתין בתור
לדברי חביב, כדי להטמיע את נושא החדשנות פועלות בכללית במחוז ירושלים שלוש קבוצות של מובילים דיגיטליים, שמעמיקות את הידע של הצוותים ומעניקות להם את הכלים להוביל את הנושא הן בקרב העובדים והן בקרב המטופלים.
"כל הנושא של שירותי האונליין והדיגיטל, האתר והאפליקציה, חזק מאוד אצלנו, ואנחנו לרגע לא קופאים על השמרים וכל הזמן מתחדשים ומחדשים. נגמרו הימים שבהם נאלצנו להמתין זמן ארוך בתור לבית המרקחת. היום ניתן להזמין תור לבית המרקחת באמצעות האתר או האפליקציה ולהתקבל בבית המרקחת בדיוק בשעה הנקובה. כך ניתן גם לבדוק את המלאי של התרופות, ואגב, גם לא חייבים להגיע לבית המרקחת, כי את התרופות אפשר לקבל במשלוח חינם עד הבית", אומרת חביב.
סוף עידן הניירת והדפים
הנושא הדיגיטלי תופס תאוצה גם בנראות של המרפאות. "אין יותר דפים, אין ניירת, סוף עידן", אומרת חביב, "כל השילוט במרפאות הוא בצגים דיגיטליים. מרפאות חדשות מקבלות את כל החבילה הדיגיטלית, ובמרפאות קיימות אנחנו מחליפים את כל השילוט. אנחנו מחויבים בכניסה של כל חדר רופא להציג את השם של הרופא, את ההתמחות שלו ואת שעות הקבלה, ואם פעם זה נעשה על גבי דפים, עכשיו הכל דיגיטלי".
הרפרנטים של החדשנות
תחת שרביטה של חביב פועלים במרכזים ובמרפאות של כללית במחוז רפרנטים ייעודיים לנושאי החדשנות. עם ארבעה מהם שוחחנו על עבודתם היומיומית, ושמענו מכל אחד סיפור שממחיש את עוצמתה של החדשנות הטכנולוגית ועל היכולת שלה לחסוך מהמטופלים זמן ומשאבים יקרים, מבלי לוותר על שירות רפואי איכותי.
גג: שירות רפואי אונליין
אחת מהן היא חיה סרי, בת 36, נשואה לרותם ואמא לדניאל ואור, עובדת בכללית כ-13 שנים. "שימשתי במגוון תפקידים, ובשש השנים האחרונות אני מנהלת את המכון להתפתחות הילד במעלה אדומים", היא מספרת, "באחד מימי שישי, בשעות הצהריים, כאשר המרפאות סגורות, הגיעה לביתי שכנה וסיפרה שלבתה יש הפרשות מהאוזן והיא סובלת מכאבים. היא הייתה די לחוצה. מדובר באישה שומרת שבת, שבעלה מגויס למילואים. היא אמרה שיש לה ילדים קטנים נוספים בבית, ושהם אינם יכולים להישאר לבד. המלצתי לה להשתמש במכשיר הטייטו שברשותה ושהיא טרם השתמשה בו, ולהיוועץ עם רופא אונליין. היא נרשמה לשירות, וכעבור כרבע שעה הרופא יצר איתה קשר, ובאמצעות מכשיר הטייטו אבחן דלקת באוזנה של הבת. הוא הכניס למערכת מרשם לתרופה, והיא רכשה את התרופה בבית מרקחת שנמצא בהסכם עם כללית. מאז, כך היא מספרת, היא משתמשת לא מעט בשירות האונליין לטובת טיפול בילדיה הקטנים".
(צילום: דוברות כללית)