יום שבת, 23 באוקטובר 2021, י"ז חשון ה' תשפ"ב
לפרסום חייגו: 02-5900070

צרכנות במעלהנט

צרכנות

כיצד נוודא הסתגלות טובה לבית אבות

הסתגלות טובה היא תוצאה של תהליך שבו אדם מקבל את השינויים שעוברים עליו בצורה קלה יחסית, ומייחס לשינויים אפשרות להתחדשות ולשינוי חיובי. מספר גורמים שיכולים לסייע לקשיש/ה בהסתגלות לבית אבות צילום: pixabay

פורסם בתאריך:


חפצים אישיים

הכנסת פריטים מהבית כמו רהיט משמעותי, תמונות שלו ושל בני משפחתו, ספרים, חפצי נוי. אפשרות להתקין טלויזיה, מחשב אישי, טלפון. עדיף להקדים ככל האפשר את הבאת החפצים האישיים, כך שכבר בשלבים הראשוניים להקלטתו למסגרת יחוש בנוחיות, מוכר וחם.

ביקורי משפחה ומכרים

מומלץ להמשיך להיות בקשר כמה שיותר, להגיע לבקר, לעשות חלוקה של בני המשפחה מתי הם מגיעים לבקר, לספר למכרים/שכנים וחברים על המקום החדש שאליו עובר הקשיש/ה ולשמור על קשר קרוב. מומלץ לשמור על קשר קרוב גם באמצעות הטלפונים, וואטסאפ וכל כלי תקשורת אחר.

לדוגמה - אצלנו בעמל בשרון הכנסנו גם רובוט TEMI שמאפשר שיחות עם בני המשפחה במקרן גדול ונוח, שנגיש לכל דיירי הבית.

פעילויות

הפעלה תעסוקתית, פעילויות פיזיותרפיה ובכלל ניצול שעות הפנאי של הקשיש/ה מאוד תורמים לשביעות רצון של הדייר, ולכן מומלץ כי כבר בתחילה תינתן לקשיש/ה אפשרות בחירה של פעילויות/חוגים/העשרה. כך הוא יהיה עסוק בפעילויות שמעניינות אותו ויעסוק בפעילויות שנותנות לו משמעות חיובית לפועלו (ולא יחשוב מחשבות שליליות).

בעמל בשרון לדוגמה תמצאו מגוון פעילויות כגון אפייה, בישול, גינון טיפולי, גינת חי, קבוצות לשיווי משקל, פעילות גופנית, שיחות אישיות וקבוצתיות ואפילו טיפול באמצעות משקפי VR / תלת ממד.

התייחסות אישית

מתן יחס אישי החל מרגע ההגעה ואפילו עוד לפני זה; מרגע ההתעניינות של בני המשפחה והדייר באפשרות להיכנס למסגרת, כל הליווי האישי והתעניינות לפרטי פרטים בצרכים, ברצונות, בציפיות, בעבר וביכולות.

בניית תוכנית קליטה שבה הדייר והמשפחה יודעים את שלבי הקליטה, שמות בעלי התפקידים יחד עם מספרי הטלפונים שלהם והכי חשוב היחס האישי, תשומת לב אישית של כל בעלי התפקידים החל מאנשי השיווק, המטפלים, עובדות סוציאליות, אחים וכו שידאגו לעטוף אותו/ה ואת בני המשפחה בחום, אכפתיות ובאמפטיה.

משמעות

כל אחד מאיתנו ממלא מגוון של תפקידים בחברה, כגון עובד, שכן, אבא/אימא, חבר ועוד. בכל תפקיד אנו מפתחים קשרים אישיים ומקיימים אינטרקציות שונות, והן תורמות לפיתוח הדימוי העצמי שלנו.

עם השנים התפקידים שלנו הולכים ודועכים, נמצאים בפנסיה ולכן לא עובדים, מיעוט של חברים, בני זוג שלעיתים כבר לא עמנו - ולכן מאוד מומלץ שבבית האבות צוות המקום יעזור לדייר למצוא תפקידים שיוכלו לפתח משמעות חדשה שתמלא אותו.

לאחרונה בעמל בשרון יצאנו עם פרויקט "העצמת הדייר", שבו כל פעם דייר אחר זוכה לחשיפה על מגוון פעילויותיו בחייו הקודמים והנוכחיים, תחביבים, אוספים, בני משפחה ועוד; דבר שמעצים מאוד ומעלה את קרנו בפני שאר הדיירים והצוות.

היכרות מוקדמת עם בית האבות

כדי להוריד את רמות הלחץ בזמן הקליטה, עדיף לערוך היכרות מוקדמת למשפחה ולדייר הפוטנציאלי; זאת כדי שיכיר את הסביבה הפיזית והחצר ויערוך היכרות עם אנשי צוות. כשיגיע ליום הקבלה, הסביבה תהיה יותר מוכרת ונעימה והוא יחוש ביטחון.

קשר רצוף של בני משפחה עם הצוות

חשוב לשמור על קשר אישי וישיר בין הצוות המטפל לבני המשפחה המטפלים העיקריים. תקשורת ישירה ופתוחה עם הדייר ועם בני המשפחה מפתחים אמון, מורידים התנגדויות וגורמים לשביעות רצון והסתגלות.

החל מרגע הקבלה, שיתוף המשפחה בכל מהלך הטיפול, הזמנת בני משפחה להשתתף בישיבות צוות הדנות בבן המשפחה, קשר ישיר עם הנהלה ושיחות יזומות עם צוות רב מקצועי.

כל זה הופך את המשפחה לחלק אינטגרלי מהטיפול בדייר, מוריד רמות לחץ ומאפשר לסמוך על הטיפול של הצוות, ובאופן עקיף להסתגלות יותר טובה של הדייר עצמו. יש לציין כי במידה והדייר צלול, שיתוף במידע וקבלת החלטות ייעשו במשותף ועל דעת הדייר.

לסיכום

הסתגלות טובה לבית אבות מושפעת מגורמים שונים, ובהם תקשורת פתוחה וישירה עם הדייר הפוטנציאלי, שיתוף שלו במתרחש, שיתוף בני המשפחה לכל אורך הדרך, העצמה ונתינת כלים למשפחות ולדייר הפוטנציאלי מראש ועוד. כל אלה יכולים להקל על המעבר לבית האבות ולהפוך אותו למוצלח.

המאמר באדיבות פלי ח. שוורץ, מ. שירות סוציאלי - בית אבות עמל בשרון

 

תגובות