יום שני, 24 בפברואר 2020, כ"ט שבט ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 02-5900070

עסקים במעלהנט

עסקים

איך הרשתות החברתיות משפיעות על כיוון התיירות

פורסם בתאריך:


רבות דובר על השפעת הרשתות החברתיות כגון : פייסבוק , אינסטרגם וטוויטר על צורת ההתנהגות שלנו ועל התרבות שלנו, תחום נוסף שמושפע רבות מהן הוא תחום התיירות. מסתבר שאנשים רבים בוחרים את יעד  הטיולים שלהם בעולם ובישראל לפי איך שהוא נראה לדוגמא : מבט חטוף בבלוג טיולים , או באחד מאתרי התיירות יספק תצלום של המקום אליו אתם רוצים להגיע וזה ישקף לכם  את האטרקטיביות של המקום.

כך למשל ייתכן שיש מקום שמצטלם יפה מאוד , או מדינה שיש בה אזור מסוים יפה ומקומות אחרים פחות יפים  ויותר מוזנחים, ההתרשמות שלכם מהתמונות שמועלות ברשתות החברתיות ומופיעות בקבוצות השונות בו, עשויה להוביל אתכם לקבל  החלטה שגויה ולא מתאימה בכלל למה שאתם באמת מחפשים.

ישנם איים רבים בעולם שיש להם שני חלקים אחד רווי עוני וסובל מהזנחה ואילו מצדו השני גן עדן עליי אדמות – ולכן לא תמיד מה שרואים  בצילומים שמצטלם הכי פוטוגני שבעולם ונראה מאוד יפה , יכול להיות בחזקת טיפה בים, הלא לא הייתם רוצים לבקר במדינה כל כך קוטבית בה יש עוני עצום וצד שני רמת מחירים ויוקרה הזויה – זה מנותק מהמציאות ועשוי להוביל  אתכם למדינה עם פשע , אלימות וכדומה.

היבט נוסף  הוא העובדה שכיום בעקבות הגלובליזציה אפשר למעשה לראות הכל בכל מקום , כך שהפרטיות שלכם עשויה להיפגע, למשל : דמיינו שאתם באי בודד בתאילנד , נהנים לכם מהאווירה ומהמקום, אדם שנמצא במקום עם מיליוני עוקבים יכול לצלם את עצמו לסלפי חביב שאתם מופיעים ברקע של התמונה בלי שרציתם.

הרגל הבוטה של הרשתות החברתיות חדרה לא רק לתודעה שלנו אלא גם למרחב הפרטי שלנו, תוך שהיא יוצרת חלל עצום של חוסר יכולת להתבודד באמת וגם למצוא נקודות חן גם בארץ וגם בחו"ל, לדוגמא: פעם היו בישראל הרבה מעיינות אשר אף אחד לא הכיר ולהגיע אליהם היית צריך מפות סימון שבילים וזה עבר מפה לאוזן לסגולי יחידה. כיום בעידן של השיתופים  ונפח הקבוצות הרב, כל פינות החמד הסודיות והקסומות של ישראל הפכו לנחלת הכלל אחת מהפינות הללו היא עין הנציב , אשר בעמק המעיינות, מדובר במעיין עם בריכה גדולה ומים צלולים ונעימים הנמצא במקום שאינו משולט כלל וכלל.

יתרון אחד עצום שהיא אפשר להתעלם ממנו הוא המנוף הכלכלי הגדול והרב שנתנו הרשתות החברתיות לאתרים רבים בעולם ששנים רבות סבלו משפל בתיירות וכיום לאור התמונות והסרטונים הכל כך יפים המועלים ע"י מבקרים ומופצים ברשתות החברתיות השכם וערב ונראים ברחבי הגלובוס
הם קיבלו "בוסט" גדול והתרוממו יפה . דוגמא בישראל לעיר כזו היא עכו שהפכה בשנת 2019 למעצמה תיירותית  והעסקים שם נהנים מפריחה כלכלית שלא זכו לראות שנים רבות.

לסיכום: אם בארץ אם בעולם עולם התיירות מושפע מאוד מהרשתות החברתיות, מנגישות המידע ומכך שאנשים משתפים תמונות בקצב מסחרר מכל ספוט אפשרי בעולם גרמה לתיירות להפוך לויראלית  - העדות הבולטת לכך היא  עולם התעופה ששינה פניו לחלופין וכיום ניתן לטוס במחירים מצחיקים להמון מקומות.

 

תגובות