יום שבת, 06 ביוני 2020, י"ד סיון ה' תש"פ
לפרסום חייגו: 02-5900070

חינוך במעלהנט

חינוך

לומדות עצמאיות

סיירת תלמידות לסיוע למתקשות, שיעור בניהול זמן ומורות מנטוריות, כך התמודדו בתיכון "אמי"ת אורי"  עם הלמידה בימי קורונה צילום: טובה בן שמעון 

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

משה זיגדון

משה זיגדון עורך ובעלים

בעוד שרבים במערכת החינוך התקשו להסתגל למידה מרחוק, בתיכון אמי"ת אורי ציינו בהצלחה את ההתמודדות עם המציאות החדשה. 

בית הספר פועל כל השנים על מנת לקדם למידה עצמאית של תלמידות במטרה להכין את הבוגרות למיומנויות המאה ה-21. בתקופת הקורונה, בעקבות הסגר והבידוד, הצליח בית הספר לעלות מדרגה בהטמעת הנושא אצל מספר רחב של תלמידות.

"בראש ובראשונה דאגנו להצליח להגיע לכל תלמידה", אומרת המנהלת, רוחמה ווגל, "אי אפשר לקדם לומדת עצמאית ללא בסיס של קשר ואמון, שמאפשרים רצון ומחויבות של הבנות להיערך לעולם משתנה" .

צוות בית הספר אסף בעקביות מידע על מצבה האישי של כל תלמידה ובחן את הצרכים שלה לאחר מכן בנו בבית הספר מעגל תמיכה בתלמידות שהורכב ממנטוריות שליוו אותן. מדובר במורות המקצועיות, שמעבר לאחריות על לימוד המקצוע ליוו מספר תלמידות בקשר טלפוני צמוד ומתמשך על מנת לוודא שאף תלמידה לא תיפול בין הכיסאות בשל המרחק. 

יוזמה משמעותית נוספת הייתה סיירת של מורות ותלמידות, אשר סייעה לבנות שמאותגרות ברמה הטכנולוגית ואשר מתקשות לעבוד עם כלי התמיכה ללמידה מרחוק של חברת מיקרוסופט, מערכת הטימס. המורות והתלמידות הוכשרו בקורס בטימס על ידי המורה דינה הנדלר. ההכשרה הייתה בשימושים עיקריים בטימס, שהוא המרחב הלימודי בו מתבצעת הלמידה, באמצעות: שיעורים מוקלטים, ביצוע מטלות, שיח אישי ועוד. המורות סייעו והיוו מוקד תמיכה לבנות, דבר שהקל על הלמידה מרחוק ומנע קשיים נוספים. 

בנוסף, בבית הספר יזמו והציעו לתלמידות שיעורים מיוחדים לתקופה, כשבין השאר, המחנכות העבירו שיעור ניהול זמן בסביבה מקוונת. במהלך השיעור כל תלמידה קיבלה כרטיסייה אישית עם שלבים לניהול הלמידה וארגון הלמידה, כדי לסייע לה בלמידה הפחות שגרתית בתוך הבית ובמציאות לא רגילה. 

בעקבות הצלחת בית הספר בהובלת תהליכים פדגוגיים חדשניים בשילוב טכנולוגיה, תוך קידום לומדת עצמאית, במשרד החינוך ביקשו מצוות אמי"ת להציג את התכנית הייחודית באתר מיוחד שנבנה ללמידה של בתי ספר שונים מעמיתיהם.

רוחמה ווגל, מנהלת אמי"ת אורי, אומרת כי "בעקבות ההצלחה של הלמידה החדשנית בטימס ופיתוח לומדת עצמאית, אנו ממשיכים בכך גם כעת. גם  לאחר חזרתנו ללמידה בבית הספר, יש לחזק את הלמידה החדשנית תוך שימוש בטכנולוגיה על מנת להכין את התלמידה בצורה מיטבית לעתיד".

 

 

 

 

 

 

תגובות