אליפות הג'ודו הראשונה לזכרו של עומר ואן גלדר
מאה ושמונים ספורטאים צעירים, טקס זיכרון מרגש בנוכחות הנהגת העיר והבטחה להפוך את האירוע למסורת עירונית קבועה אליפות מעלה אדומים הפתוחה הראשונה בג'ודו לזכרו של סמל ראשון עומר ואן גלדר זיכרו לברכה ננעלה בהצלחה כבירה
פורסם בתאריך:
נכתב על ידי
יהונתן סלומון
אליפות מעלה אדומים הפתוחה הראשונה בג'ודו לזכרו של סמל ראשון עומר ואן גלדר שנהרג בעזה, התקיימה ביום שלישי האחרון באולם הספורט במרכז הפיס בעיר, שהפך לחגיגה ספורטיבית מרגשת ומכובדת במיוחד.
באליפות המיוחדת לקחו חלק כ-180 ג'ודוקא משישה מועדוני ג'ודו מובילים ברחבי הארץ, החל מגילאי הגן ועד לכיתה ח'. הספורטאים הצעירים הגיעו כדי להתחרות, ללמוד ולהנציח את זכרו של עומר, שהיה מאחד מבוגריו הבולטים של בית הספר לג'ודו בעיר.
עומר ואן גלדר היה ג'ודוקא מצטיין בבית הספר לג'ודו במעלה אדומים, וזכה לאורך השנים במדליות ובהישגים רבים. מתוך רצון עז להנציח את דרכו הספורטיבית ואת הערכים שהובילו אותו, הוחלט לקיים את התחרות הראשונה הנושאת את שמו, במטרה מוצהרת להפוך אותה למסורת עירונית קבועה. האירוע המרשים יצא לפועל הודות לעבודת הכנה משותפת ומאומצת של המאמן הוותיק גדי בן לולו, מנהלת אגף הספורט העירוני שרית אקסלרוד כהן, והוריו של עומר - חגי ותהילה ואן גלדר.
"כחלק מהקהילה וכחלום של לוחם"
בסבב התחרויות הראשון עלו על המזרן ילדי הגנים ועד לתלמידי כיתות ג'. מי שגנבו את ההצגה וכבשו את לב הקהל היו ילדי פרויקט "ג'ודו קידס" בגילאי שלוש וחצי עד ארבע וחצי, שזכו למחיאות כפיים סוערות ונלהבות מן היציעים המלאים.
לפני טקס חלוקת המדליות התקיים טקס זיכרון מרגש ועוצמתי לזכרו של עומר. בטקס השתתפו סגנית וממלאת מקום ראש העיר, רחל הר זהב, מחזיק תיק הספורט, דודו מתיתיהו, חבר מועצת העיר, יעקב אהרון, מנהלת אגף הספורט שרית אקסלרוד כהן, מנכ"ל המתנ"ס איתמר סלוק ובני משפחתו של עומר.
במהלך הטקס נשאו ההורים, חגי ותהילה, דברים קורעי לב לזכר בנם. הם סיפרו על ילדותו במעלה אדומים, על אהבתו העצומה לענף הג'ודו ולספורט בכלל, על הערכים שספג על המזרן ועל הדרך שבה צמח להיות ספורטאי מצטיין, בן קהילה אהוב ולוחם מסור. בדבריהם הדגישו את תרומתו לקהילה, את רוח ההתנדבות שלו ומחויבותו הגבוהה למדינה ולחבריו. בסיום הטקס הוענקו להורים מגני הוקרה מיוחדים כאות הערכה על מורשתו של בנם.
ראש העיר נזכר בימיו על המזרן
לפני פתיחת הסבב השני, שבו התחרו תלמידי כיתות ד' עד ח', הגיע לאולם ראש העיר גיא יפרח. ראש העיר בירך בחום את המשתתפים ושיתף ברוח נוסטלגית כי גם הוא עצמו החל את דרכו הספורטיבית כילד ממש שם - בבית הספר לג'ודו במעלה אדומים. יושב ראש מכבי מעלה אדומים, בן חדד, שנבצר ממנו להגיע לאירוע, שלח את ברכתו החמה להצלחת התחרות.
המאמן המתרגש גדי בן לולו סיכם את הערב: "זו הייתה תחרות ראשונה לזכרו של עומר ואן גלדר, שהיה ג'ודוקא מצטיין וקרוב מאוד לליבי. התחרות הייתה מאורגנת ברמה הגבוהה ביותר והציגה יכולות מרשימות מצד כל המשתתפים. תודה מיוחדת לאגף הספורט העירוני, לשי משה, ירין חלימי, אריאלה סידו, רועי פורת, למנהלת האגף שרית אקסלרוד כהן ולהורים המלווים והתומכים לאורך כל השנה".
מחזיק תיק הספורט, דודו מתיתיהו, הוסיף: "האליפות הזו משלבת בצורה מופלאה בין מצוינות ספורטיבית, קהילה והנצחה. לראות מאות ילדים עולים למזרן, מתחרים בכבוד ומפגינים ערכים של התמדה ומשמעת - זו גאווה עצומה לעיר שלנו. חשוב במיוחד שהדור הצעיר יכיר את דמותו של עומר ואת הערכים שהוביל".
מנציחים דרך הרגליים והרוח
במעלה אדומים מדגישים בגאווה כי ענף הג'ודו בעיר הוא הרבה מעבר לחוג או ענף ספורט – הוא מהווה דרך חיים של ממש המחנכת למצוינות. האליפות הצליחה לחבר בין זיכרון כואב לעשייה ספורטיבית מבורכת, והותירה חותם עמוק על מאות המשתתפים והמשפחות.
ראש העיר, גיא יפרח, חתם את האירוע ואמר: "האליפות הזו היא מפגש מרגש בין ערכים לקהילה. עומר התחנך על ערכי ההתמדה והכבוד, והפך לצעיר שהיווה מקור גאווה לכולנו. לראות את הילדים והילדות עולים על המזרן וממשיכים את הדרך שעומר ייצג, זו ההנצחה המשמעותית ביותר. אני מודה למשפחת ואן גלדר, לאגף הספורט, למאמנים ולכל השותפים, ובטוח שהאליפות הזו תמשיך להעניק השראה לדורות הבאים".

