יום ראשון, 27 בספטמבר 2020, ט' תשרי ה' תשפ"א
לפרסום חייגו: 02-5900070

חדשות במעלהנט

החדשות המקומיות

במפרים בונים באהבה או שלא בונים בכלל

לאחרונה הותקן בכביש צמח השדה מעבר חצייה מוגבה, מה שהביא להצפה של תלונות ברשתות החברתיות על כמות הבמפרים ברחוב. בהנחיית ראש העיר יונמך השבוע מעבר החצייה, ובהמשך יבוטלו שני במפרים לאורך הרחוב. גרשון לוקיי, מנהל האגף לתכנון אסטרטגי, מציין כי בשש שנים אירעו לאורך הרחוב 74 תאונות דרכים, רובם במעברי חצייה

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

דלית מור

כתבת מגזין וחדשות בעיתון זמן מעלה

לאחרונה התקינו במפרים ומעברי חצייה מוגבהים נוספים ברחוב צמח השדה, שגם ככה יש בו מספר רב מאוד, יש שיגידו מדי, של במפרים ומעברי חצייה מוגבהים. הרשתות החברתיות סערו, התושבים התלוננו על הרס המכוניות ועל פקקים שנוצרים כתוצאה מהתנועה האיטית ועל ריבויים של מעברי חצייה ובמפרים לאורך רחוב אחד שאינו גדול. רבים מהם אף ספרו את מספר הבמפרים לאורך הרחוב וציינו כי מדובר במספר גדול מאוד של 17, ויש אף שספרו 19. בעקבות הפוסטים בפייסבוק ותלונות רבות שהתקבלו בנושא הנחה ראש העיר, בני כשריאל, להנמיך את מעבר החצייה המוגבה החדש שהוקם ואף לבטל שני במפרים לאורך הרחוב.

חשוב לציין כי בשש השנים האחרונות אירעו 74 תאונות דרכים ברחוב דרך צמח השדה, בהן שלושה פצועים קשה ויותר מ-80 פצועים קל, רובם ילדים. מרבית התאונות הללו התרחשו במעברי החצייה שבכביש הראשי של הרחוב, וזה מה שהביא את הגורמים המקצועיים בעירייה להתקין במפרים לאורך הכביש.

גרשון לוקיי, מנהל האגף לתכנון אסטרטגי והאחראי על תחום התחבורה בעיר, אומר כי "במשך שנים דרך צמח השדה הייתה מוקד לתאונות דרכים. בדקנו לעומק וגילינו כי התאונות מתרחשות במעברי החצייה שלאורך הרחוב. צריך להבין שברחוב הזה יש עשרה מעברי חצייה לטובת הולכי הרגל. במהלך השנים ניסינו להוסיף אמצעי בטיחות כדי למנוע את התאונות, ובהם: אוזניים במעבר חציה, מעקות בטיחות, פסי האטה והגברת תאורה, ובכל זאת התאונות נמשכו".

לוקיי מספר כי מדי שבוע זרמו למשרדו תלונות רבות על הסכנה בחציית הכביש ברחוב ועל נסיעה מהירה מדי של רכבים לאורך הרחוב. "קיבלתי הרבה יותר תלונות על החשש לחצות את הכביש מתלונות על פסי האטה, ולכן החלטנו לעשות מעשה. פנינו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שיתפנו אותם בבעיה שנוצרה וההמלצה שלהם הייתה מעברי חצייה מוגבהים. מעברי חציה מוגבהים כבר נבנו בעבר במעלה אדומים, הראשון הוא מול הקניון, וזה נעשה לאחר תאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה שם. מאז שמעבר החצייה הוגבה יש נהגים המעדיפים לעקוף את הדרך ולנסוע דרך הספרייה, ויתכן שגם בצמח השדה יתפצלו הנסיעות דרך רחוב האשל".

לוקיי מוסיף ואומר כי "עבור הפרויקט בשכונת צמח השדה השגנו תקציב של רבע מיליון שקלים ממשרד התחבורה בשנת 2019 כדי להתקין לכל עשרת מעברי החצייה תאורת לד, להשלים מעקות בטיחות שחסרים, לסלול עוד שישה פסי האטה ולהגביה את מעברי החצייה. בסיור שערכנו במקום החלטנו להגביה את המסוכנים ביותר, והם בצמח השדה מספר 10 ובסמיכות למכולת, במספר 23".

שנה אחר כך אושר התקציב והותקנו מעקות, ובימים אלו מתקינים גופי תאורה ונוספו שישה פסי האטה. "כדי לבחור את דגם מעבר החצייה המוגבה נסעתי עם רון צרפתי, מנהל אגף שפ"ע, ועם הקבלן לאשדוד, שם קיים הדגם הזה. לצערנו הוא נבנה תלול יותר מהמקור, וההחלטה שהתקבלה היא לפרק אותו ולתקן. העדפנו לא להתחיל את העבודה בשבוע הראשון לשנת הלימודים, ולכן המתנו לשבוע השני. אשמח מאוד אם בזה ייגמרו תאונות הדרכים בציר הזה. המטרה שלנו היא לא לעצור את הרכבים, אלא לגרום להם לנסיעה איטית יותר ולתשומת לב למעברי החצייה".     

 

 

 

תגובות