יום רביעי, 01 בדצמבר 2021, כ"ז כסלו ה' תשפ"ב
לפרסום חייגו: 02-5900070

חדשות במעלהנט

החדשות המקומיות

כביש מרקם החיים ייצא לביצוע ב-2022

כך הבטיח ראש הממשלה, נפתלי בנט, לראש העיר, בני כשריאל, בפגישתם בשבוע שעבר • ראש הממשלה הנחה את גורמי המקצוע לסיים את תכנון הכביש עוד השנה, והקצה 200 מיליון שקלים לביצוע הכביש כבר בשנה הקרובה, 2022 • כשריאל: "הכביש יאפשר הפרדה מוחלטת בינינו לבין הפלסטינים, ובהמשך יביא גם לביטול המחסום"

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

משה זיגדון

משה זיגדון עורך ובעלים

ראש העיר, בני כשריאל, נועד בשבוע שעבר לפגישת עבודה עם ראש הממשלה, נפתלי בנט. בפגישה לקחו חלק גם: מנכ"ל העירייה, שמוליק חנוך, וצוות משרדו של ראש הממשלה.

כשריאל ובנט ישבו בפגישה על המפות, דנו בנושא התקציבים וקיימו חשיבה משותפת על מנת לפתור את בעיית עומסי התנועה בכבישים.

בסיומה של הפגישה בישר כשריאל לתושבים כי "ראש הממשלה היה קשוב מאוד, יסודי מאוד, והוא חתך מיד ואישר שורת החלטות משמעותיות וחשובות שיתנו מענה אסטרטגי לנושא עומסי התנועה, בהם השלמה מידית של תכנון כביש מרקם החיים עוד השנה, תקציב של 200 מיליון שקלים לביצוע הכביש כבר בשנה הקרובה (2022), השלמה מיידית של כביש 80, יצירת נקודת בידוק נוספת (רביעית) במחסום, עבור תחבורה ציבורית, קידום תכנון מהיר של "חנה וסע" במורדות הר הצופים, והארכת קו הרכבת עד לשם, כדי שכל אחד יוכל להחנות שם את רכבו ולעלות על רכבת האוניברסיטה".

הבשורה הגדולה והמשמעותית ביותר היא ההבטחה של ראש הממשלה בנט לסיים את תכנון כביש מרקם החיים עוד השנה ולתקצב ב-200 מיליון שקלים את ביצועו של הכביש כבר בשנה הקרובה 2022. כידוע, כביש מרקם החיים הוא כביש נפרד לפלסטינים, שמטרתו להפריד את הרצף התחבורתי בין האוכלוסייה הפלסטינית והישראלית באזור, כך שתתאפשר תנועת כלי רכב פלסטינים מבלי שיעברו בתוך גוש מעלה אדומים, ליד ישובים יהודים. במישור התחבורתי, הכביש יקל על עומסי התנועה בציר וישפר משמעותית את איכות החיים של תושבי מעלה אדומים והסביבה.

למעשה, הכביש יוצר חיבור של היציאה מאל עזריה-אבו דיס, בכביש ללא בידוק המוביל למנהרה שמתחת למחסום א-זעים, ומשם כביש נפרד לכיוון חיזמה- רמאללה. כביש זה יאפשר תנועה פלסטינית חופשית מבידוק, בהתאם להסכמים, מדרום (חברון ובית לחם) דרך כביש ואדי נאר, אבו דיס ואל עזריה לכיוון רמאללה והשומרון.

כידוע, כשריאל ניהל מאבק מדיני ותקציבי ארוך ומורכב מול משרדי הביטחון, האוצר, התחבורה וקברניטי המדינה במשך שנים, תוך שהוא מפעיל לחץ מסיבי כדי לרתום באופן חיובי ופעיל את ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ואת שר הביטחון דאז, נפתלי בנט, שכיום ממשיך לסייע ולפעול למען הכביש בתפקידו כראש הממשלה.

"הכביש הזה יביא להפרדה מלאה בינינו לבין הפלסטינים בכביש, והוא יאפשר להם לנסוע היישר לרמאללה מבלי לעבור במחסום א-זעים או בכבישים שלנו, ובהמשך גם יביא לביטול המחסום", אמר כשריאל.

ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "נפגשתי עם מקבלי ההחלטות, קיבלנו החלטות אסטרטגיות ומידיות ושחררנו את התקציבים הנדרשים לביצוען המהיר. בזמן שיש גם את אלו שמשמיצים ומגדפים, אני מעדיף להביא פתרונות. בימים הקרובים אפגש גם עם שרת התחבורה, וגם מפגישה זו אביא פתרונות הנוגעים לעומסי התנועה, בדגש על שיפור התחבורה הציבורית, קו רכבת קלה לעיר ומציאת פתרונות יצירתיים נוספים".

כשריאל מוסיף כי "האמת המציאותית היא שמשבר התחבורה הוא לאומי, כמות כלי הרכב על הכביש גדלה באופן משמעותי ואין עיר במדינה שלא מתמודדת עם המשבר הזה. אין כביש בלי פקק ואין נהג שלא עובר את החוויה הזו כל יום, כולל תושבים וראשי ערים ומועצות באזור שלנו. האחריות שלי היא שאנחנו נצא ראשונים מהמשבר הלאומי הזה".

תגובות

2
כתבה שקרית
דנה | 15:48   26.10.21
1
כשריאל קח אחריות ותתפטר
אבי | 11:32   22.10.21