המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים חגג 30 שנות פעילות
המרכז האקדמי הרב-תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה) ציין השבוע 30 שנות פעילות באירוע חגיגי בהשתתפות ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מנכ"לית מל"ג-ות"ת ד"ר מאיה לוגסי, נשיאת המרכז האקדמי פרופ' אריאלה גורדון-שאג, פרופ' שלמה מור יוסף, יו"ר הוועדה הציבורית להרחבת המענה לפצועי צה"ל, חברי הוועד המנהל, חברי סגל, סטודנטים, בוגרים ואורחים נוספים. באירוע הכריז המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים על הקמת פקולטה רב תחומי לשיקום, בריאות ורווחה
פורסם בתאריך:
האירוע ציין שלושה עשורים של עשייה אקדמית, חברתית וקהילתית, שבמהלכם הפך המרכז האקדמי הרב תחומי ירושלים (לשעבר מכללת הדסה) לאחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה המובילים בירושלים ובישראל, תוך קידום מצוינות אקדמית, שוויון הזדמנויות וגיוון אנושי.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בירך את המרכז האקדמי ואמר: "יום חגו של המרכז הוא מועד ציון חשוב לכל העיר ירושלים. המרכז מציין 30 שנות פעילות כשהוא נמצא בנקודת שיא של ממש. בעשור האחרון הוא ביסס את מעמדו כמוסד מוביל בירושלים עבור בניה ובנותיה של החברה הישראלית על כל גווניה. "המרכז מאמין שבכל סטודנט וסטודנטית קיים פוטנציאל חבוי, ובזכות התהליכים שהוא מוביל מצליחים רבים מבוגריו להשתלב בעולם התעסוקה. המרכז תורם תרומה חשובה לכלכלת העיר והמדינה. אני בטוח שגם בשנים הבאות הוא יהווה דוגמה וחממה לשוויון, לשותפות ולכבוד הדדי"
מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה, ד"ר מאיה לוגסי, שיתפה את המשתתפים בסיפורה האישי והדגישה את חשיבות הנגישות להשכלה גבוהה. "בשם המל"ג והות"ת אני גאה להיות כאן היום. כמי שגדלה להורים שעלו ממרוקו ובקושי ידעו לכתוב בעברית, וכמי שסיימה בית ספר ללא תעודת בגרות, נאמר לי שאין לי סיכוי להיות מדענית. באותו רגע החלטתי שאהיה מדענית. אתם לא מבינים את השינויים שאתם מובילים- אני הייתי הסטודנטית הזאת".
לוגסי הוסיפה כי "המרכז האקדמי הרב-תחומי ירושלים הוא מוסד חשוב שהותיר חותם משמעותי על החברה הישראלית. הוא פועל מדי יום לקידום שוויון הזדמנויות ומאופיין בגיוון אנושי יוצא דופן- החברה הערבית, החברה החרדית, יוצאי אתיופיה וקבוצות רבות נוספות. רבים מהסטודנטים הם דור ראשון להשכלה גבוהה, והסיסמה 'מאמינים בך' מבטאת היטב את העשייה שלכם. המרכז ביסס את מעמדו כעוגן משמעותי בהשכלה הגבוהה בישראל וכמוקד של מצוינות אקדמית. מתוך שותפות אמיתית נבטיח שהוא ימשיך להיות מקור של צמיחה והשפעה. תמשיכו להוביל, לחדש ולהשפיע על החברה הישראלית עוד שנים רבות".
נשיאת המרכז האקדמי הרב-תחומי ירושלים, פרופ' אריאלה גורדון-שאג, סקרה את הישגי המוסד ואת תוכניותיו לעתיד. "זו זכות להיות נשיאת המרכז ולעבוד בירושלים, בירת ישראל. בכל יום אני וחברי הסגל עושים את הטיפה שלנו בים כדי להפוך את ישראל ואת העולם למקום טוב יותר".
במסגרת האירוע הכריזה פרופ' גורדון-שאג על הקמת הפקולטה הרב תחומית לשיקום, בריאות ורווחה. במסגרת הפקולטה יפעלו תכניות קיימות כדוגמת: הפרעות בתקשורת, עבודה סוציאלית, אופטומטריה, פסיכולוגיה ועוד ואליה יצטרפו בשנים הקרובות תכניות חדשות שהמרכז האקדמי מתכנן לפתוח.
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב שלקח חלק באירוע כדובר מרכזי בפאנל שעסק בנושא השיקום, התייחס לאתגרים העומדים בפני מערכת הבריאות בישראל ולחשיבות הכשרת דור העתיד של אנשי המקצוע. "ב-3 ביולי נציין אלף ימים מאז 7 באוקטובר. מערכת הבריאות נמצאת כבר שבע שנים במבחן לחץ מתמשך. לצד אתגרי השיקום הפיזי ניצב גם אתגר משמעותי בתחום בריאות הנפש".
לדבריו, "כדי להתמודד עם האתגרים הללו אנחנו פועלים להכפלת מספר הרופאים בישראל. עד סוף העשור נעלה לכ-2,000 סטודנטים לרפואה בכל שנה. מוסדות אקדמיים מובילים כמו המרכז האקדמי הרב-תחומי ירושלים הם שותפים מרכזיים בבניית מערכת הבריאות של העתיד ובהכשרת כוח האדם המקצועי שהחברה הישראלית זקוקה לו".
בפאנל שהתקיים לאחר דבריו של בר סימן טוב, הייתה הסכמה פה אחד בין המשתתפים שהאתגר המרכזי של מערכת הבריאות בישראל הוא המחסור בכוח אדם. את הפאנל הנחה פרופ' ניסים אלון, ראש החוג לניהול מערכת בריאות ברב תחומי ירושלים ומנכ"ל קופת חולים לאומית לשעבר והשתתפו בו: פרופ' שלמה מור יוסף, יו"ר הוועדה הציבורית להרחבת המענה לפצועי צה"ל, נעמה קרניאל, מנהלת שירותי הפיזיותרפיה בבתי החולים של הדסה, ד"ר ענבל מעיין, המנהלת הרפואית של חברת "צבר רפואה", ששאלו אותו מה האתגר הכי גדול.
שלמה דמה, בוגר החוג למדעי המחשב ברב תחומי ירושלים שנפצע קשה במלחמת חרבות ברזל ועובר עד היום שיקום הדגיש שאחד הדברים המתסכלים ביותר שאיתם הוא מתמודד זה הביורוקרטיה והמרדף היומיומי של קביעת תורים, במקומות שונים מול גופים שונים, שלא לדבר על כך שבמקרים רבים אומרים לו שניתן לקבוע תור רק לעוד מספר חודשים.
פאנל נוסף שהתקיים באירוע עסק בנושא "אקדמיה ותעסוקה בעולם משתנה", בהנחיית ד"ר שמחה רוזן, ראש המנהל האקדמי ברב תחומי ירושלים ובהשתתפות פרופ' דודי שוורץ, סגן יו"ר המל"ג כדובר מרכזי, סיון קורן, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלי בוך, מנהל פילנתרופיה בקרן אדמונד דה רוטשילד ופרופ' אריאלה גורדון-שאג, נשיאת הרב תחומי ירושלים.
תגובות
כתבות אחרונות בחדשות
פרידה ממשה חיים, מאבותיה וממקימיה של מעלה אדומים: מאה שנים של ציונות, חסד ושכול
לוחמי האש מנעו אסון כבד במעלה אדומים
מהפכת הפסיכומטרי של מעלה אדומים: הכי מקצועי, קרוב לבית ובחצי המחיר
"המשימה שלנו כאימהות היא להפוך את הדמות שהפכה לדמות לאומית לדמות אנושית"

