יום שלישי, 14 בינואר 2025, י"ד טבת ה' תשפ"ה
לפרסום חייגו: 02-5900070

חדשות במעלה נט

החדשות המקומיות

בזוית אישית|| רפי בן חור ||המשרד למאבק בתאונות הדרכים

יש המון משרדי ממשלה שניתן ולסגור אותם ולהקים משרד של משטרת תנועה בלבד שתיאבק בתאונות הדרכים שגורמות נזק כלכלי כבד לכלכלת ישראל. רק בשנת 2024 נהרגו 436 אנשים בתאונות דרכים

פורסם בתאריך:


נכתב על ידי

רפי בן חור

מלחמת חרבות ברזל פרצה ב- 7 באוקטובר 2023 היא מתנהלת עד היום, נראה כי זו מלחמה הכרחית אשר גובה מעמנו מחיר קורבנות הגדול.

קיימת מלחמה אחרת אשר אינה מנוהלת לצערי ומסיבה לנו נזקים אדירים, המלחמה בתאונות הדרכים, מלחמה אשר גרמה לנו רק שנת 2024 , 436 הרוגים עלייה של 21% לעומת שנת 2023 אז נרשמו 361 הרוגים. 

2443 פצועים קשה ו 10600 פצועים קל, שערו בנפשכם את ההפסד הכספי למשק המדינה במספר כה גדול של פצועים.

בעברי שימשתי שנים בתפקיד ראש רשות הרישוי במשרד התחבורה, וכל מאמצינו מוקדו במניעת תאונות דרכים, בהצלת חיי אדם ומניעת אסונות וקורבנות, אשר בין היתר הסבו נזקים כלכליים בלתי נתפסים.

לצערי, נראה לי כי מלחמה בתאונות הדרכים נדחקה לקרן זווית, בעבר הייתה מלחמת הסברה אינטנסיבית באמצעי התקשורת ובחינוך בבתי הספר, לצערי היום גדל דור אשר אינו ער דיו לסכנה שבנהיגה בדרכים.

אני חש זאת בדרכים, נהיגה בלתי זהירה ובמהירות בלתי נתפסת שוב חזרנו לימים ימימה אשר נהג טוב היה הזה אשר נוהג במהירות ובלוליינות מרבית.

הנהיגה בשנים האחרונות הפכה לחוויה בלתי נעימה, המכוניות אשר מאחורינו תמיד רוצות לעקוף, הן נצמדות מאחורינו, מסנוורות אותנו, משנות מסלול ומסכנות את נסיעתנו.

ההתמקדות חייבת להיות במיומנות נהיגה, בחינוך בהסברה ובאכיפה. לדאבוני הרב אין אנו חשים את החינוך ואין אנו רואים כלל את ההסברה. קיימת בצדק בעיה קשה באכיפה.

כולנו ודאי זוכרים את הסיסמא "עצור בטרם תעבור" אשר באה להסביר לנהג ולהולך רגל לעצור בטרם אתה עובר את מעבר החציה.

סיסמא זו נקלטה עמוק במודעות שלנו כנהגים והולכי רגל, ועד היום אנו רואים את הנהגים עוצרים את הרכב ליד מעבר החציה, עוד בטרם הגעת הולך הרגל לכביש.

זו תוצאה של חינוך והסברה אשר נותנים פירות עד יום זה..

יש ובהקדם להשקיע מחשבה זמן וכסף על מנת לחדש את ההסברה בתשדירי שרות בטלוויזיה ובעיתונים.

היא חייבת להתקיים על בסיס של חובה חוקית וציבורית.

נושא האכיפה הוא נושא חשוב ביותר.

לא ניתן להשאיר זאת למשטרה ולשוטרי התנועה אשר משמשים בכורח הנסיבות במשימות רבות אחרות אשר, הקשר בינן ובין משטרת תנועה הוא קשר מקרי לחלוטין.

משטרת ישראל סובלת ממחסור כוח אדם וכאשר קיימת משימה אחרת מוסבים מיידית שוטרי התנועה לטפל במשימות המיידיות, כמו הפגנות, סגירת כבישים וכל זאת על חשבון האכיפה על הנהגים הפרועים.

הגיע העת להקים משטרת תנועה, אשר תעסוק אך ורק באכיפה בדרכים, יש לנתקה כלל ממשטרת ישראל ואף להלבישם במדים בצבע אחר.

ראו משטרת תנועה זו קיימת שנים רבות בניו יורק, ואכן נוכחותם בולטת מאוד יעילה ותכליתית, והם לבושים במדים חומים.

משטרת התנועה תפעל אך ורק במניעת תאונות דרכים, ויהיו מסונפים למשרד ממשלתי ייעודי. אחר.

לשאלת התקציב להקמת משרד זה, אני רוצה להפנותכם לנזק הכספי האדיר הטומנים בחובם תאונות הדרכים.

תאונות הדרכים מסיבות נזק כלכלי גדול על מדינת ישראל, מות ופצועים רבים וכן נזק לרכוש, וכל תאונה הנמנעת כתוצאה מאכיפה וחינוך נאותים, נותנים את האפשרות הכלכלית להקים את משטרת התנועה. כמו כן כל הקנסות אשר יוטלו יועברו ישירות לתקציב משרד זה.

מיותר לציין כמה משרדים ושרים בלתי נצרכים ומיותרים יש לנו , הרי לכם הצעה למשרד אשר אכן ישרת את הציבור ויחסוך למדינה כספים רבים.

תגובות