כנפיים שבורות בגבול המזרחי
שוטרי מחוז ש"י ממרחב גלעד ופקחי רשות הטבע והגנים סיכלו הברחה של כ-90 ציפורים מוגנות ונדירות; מעצרם של שני החשודים הוארך בבית המשפט. צילום: דוברות המשטרה
פורסם בתאריך:
נכתב על ידי
משה זיגדון
משה זיגדון עורך ובעלים
בפעילות יזומה ונחושה של שוטרי תחנת הבקעה ממרחב גלעד, בשיתוף פעולה הדוק עם פקחי רשות הטבע והגנים (רט"ג), סוכל ניסיון הברחה חמור של בעלי חיים בגבול המזרחי. המבצע המשותף, שנועד למנוע עבריינות חקלאית ופגיעה בערכי טבע מוגנים, הוביל למעצרם של שני חשודים בשנות ה-20 לחייהם, תושבי חברון.
במהלך הפעילות המבצעית בשטח, זיהו הכוחות תנועה חשודה וחשפו משלוח לא חוקי של כ-90 ציפורים ייחודיות ומוגנות ממינים שונים. על פי החשד, הציפורים נלכדו באכזריות והיו בשלבי הברחה מתקדמים אל תוך שטחי מדינת ישראל, בניגוד מוחלט לחוק להגנת חיית הבר.
שני החשודים נחקרו באזהרה בחשד לפגיעה והברחה של ערכי טבע מוגנים. בסיום חקירתם הראשונית הם נכלאו, וביום חמישי האחרון הובאו לדיון בבית המשפט, שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם. בהמשך היום הם צפויים להתייצב לדיון נוסף לצורך הארכת מעצר ממושכת יותר, עם התקדמות גיבוש תשתית הראיות נגדם.
ממשטרת ישראל נמסר כי האכיפה המוגברת תימשך במלוא העוצמה בשיתוף פעולה עם כלל הגופים הירוקים ורשויות החוק. "הברחת בעלי חיים, ובייחוד ציפורים נדירות ומוגנות, מסבה נזק בלתי הפיך לטבע, פוגעת קשות במגוון הביולוגי ומשבשת את מאמצי השימור הלאומיים והבינלאומיים", מדגישים במשטרה.
במשטרה מציינים כי תפיסה זו היא חלק מרצף הצלחות מבצעיות בגזרה המזרחית. רק בתקופה האחרונה סיכלו הכוחות באותו הגבול הברחות רחבות היקף של עשרות כלי נשק וחומרים החשודים כסמים מסוכנים. "נמשיך להפעיל את כלל האמצעים הטכנולוגיים והמבצעיים העומדים לרשותנו כדי לבלום את רשתות ההברחה, לפגוע בתמריץ הכלכלי של העבריינים ולמצות עמם את הדין", סיכמו גורמי האכיפה.

